وکتور عالی قاپو


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲۴ تیر ۱۳۹۹
نوع فایل
zip
حجم فایل
1 مگابایت
تعداد صفحات
Ai , Eps
تعداد بازدید
4098 بازدید
۲۵,۰۰۰ تومان ۹,۰۰۰ تومان

دانلود وکتور عالی قاپو

شما می توانید از این وکتور ( وکتور عالی قاپو) در ابعاد بسیار بزرگ برای کارهای گرافیکی مثل موشن گرافیک ها، پوستر ها، بنر ها، بروشو ها  و انواع طرح های گرافیکی خود استفاده کنید.

دانلود وکتور عالی قاپو
دانلود وکتور عمارت عالی قاپو

بی شک یکی از زیباترین بناهای تاریخی ایران  موجود در میدان نقش جهان اصفهان کاخ زیبای عالی قاپو است. این کاخ زیبا در ضلع غربی میدان نقش جهان و درست روبروی مسجد مشهور شیخ لطف الله قرار گرفته است. کاخ عالی قاپو با ۳۶ متر ارتفاع و شش طبقه نخستین بنای بلند شهر اصفهان بوده که به تمام میدان نقش جهان مشرف بوده است. عالی قاپو در ابتدای ساخته شدن تنها سردرخانه ای ساده ای از میدان نقش جهان به دولتخانه عظیم صفوی بوده است. کاخ عالی قاپو در طول دوره صفوی همواره مورد گسترش و بازسازی بوده و ساخت کامل آن چیزی در حدود ۷۰ الی ۱۰۰ سال زمان برده است.

بنای اولیه عالی قاپو یک ورودی ساده مستطیل شکل در دو طبقه بوده که ۱۳ متر ارتفاع داشته است. شاه عباس به هنگام عبور از این درب از اسب پیاده شده و با احترام از آن عبور می کرده است. چرا که به نظر می­ رسد دربی از جنس نقره برای حرم حضرت علی(ع) ساخته شده و به نجف منتقل می شود و درب حرم مطهر به اصفهان انتقال داده شده و در عالی قاپو نصب می شود. سردر با کاشی کاری زیبا و حدیث شریف انا مدینه العلم و علی بابها به زیبایی آراسته شده است. با عبور از سر در وارد محوطه می شوید که دارای دو اتاق  یکی برای رسیدگی به دعاوی و دیگری محلی برای اسکان حاجب دربار است. این محوطه ا انواع نقوش اسلیمی و گیاهان و با کشته بری آراسته شده است. طبقه اول این محوطه با دو راه پله ساده و پیچ در پیچ قابل دسترسی و محل استقرار خدمه بوده است. طبقه دوم نیز با زیبایی تمام با نقش یک فرش آراسته شده و فیل گوش ها نیز به زیبایی تمام نقاشی شده است. منبع

  راهنمای خرید:
  • توجه داشته باشید که فقط 5 بار و به مدت 24 ساعت قادر به دانلود این فایل می باشید و پس از آن لینک دانلود از بین خواهد رفت.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.