وکتور آرامگاه ابو علی سینا


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲۱ آذر ۱۳۹۹
نوع فایل
zip
حجم فایل
1 مگابایت
تعداد صفحات
Ai , Eps
تعداد بازدید
2087 بازدید
۱۲,۰۰۰ تومان ۹,۰۰۰ تومان

دانلود وکتور آرامگاه ابو علی سینا

وکتور ( وکتور آرامگاه ابو علی سینا )  مناسب کارهای گرافیکی مثل موشن گرافیک ها، پوستر ها، بنر ها، بروشو ها  و انواع طرح های گرافیکی

وکتور آرامگاه ابو علی سینا
دانلود وکتور آرامگاه ابو علی سینا

استان همدان یکی از استان های زیبا و دیدنی در ایران که در سمت غرب قرار گرفته است. این استان به این دلیل که در زمان های گذشته پایتخت و تمدن ایران محسوب می شده درون خود مجموعه از دیدنی ها و بناهای تاریخی ارزشمندی را جای داده است. در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت می خواهیم درباره آرامگاه ابوعلی سینا در همدان صحبت کنیم. ابوعلی سینای یکی از مهمترین دانشمندان ایرانی بوده که شهرت جهانی داشته و آرامگاه وی در استان همدان قرار گرفته و سالانه تعداد زیادی از مسافرانی که به این شهر سفر می کنند به بازدید از مقبره ی وی می روند؛ در این مطلب ما می خواهیم به ارائه توضیحاتی درباره شخصیت ابوعلی سینا و معماری بنای این آرامگاه صحبت کنیم، با ما در سفر به همدان همراه باشید.

دانشمندان و شاعران بزرگی در ایران زندگی می کردند که باعث افتخار ایران و ایرانی می شوند؛ به پاس قدردانی و گرامی داشت یاد آنان برای هر کدام از این مفاخیر ایرانی آرامگاه هایی درخور شان و شخصیتشان ساخته شده است. ابوعلی سینا حکیم، فیلسوف، طبیب و دانشمند بزرگ ایرانی است که در جهان غرب به وی امیز پزشکان را داده اند. پس از این که وی از دنیا دیده فرو بست برایش آرامگاهی در همدان ساختند که یکی از جاذبه های گردشگری همدان محسوب می شود و می توانید به راحتی در همدان آن را پیدا کنید و از آن بازدید نمایید. از این سازه به عنوان نماد این شهر یاد می شود و یکی از نشانه های قدمت ایران در فرهنگ و دانش و علم جهان به شمار می رود، بنای این آرامگاه در یکی از میادین اصلی همدان قرار دارد و در مرکز این شهر جلوه گری می نماید.

جنس ستون های مرتفع آرامگاه ابوعلی سینا در همدان از سنگ گرانیتی است و نمای آن باعث شکوه و ابهت ویژه در همدان شده است. مساححت زمینی که آرامگاه ابوعلی سینا در همدان در آن ساخته شده است حدود ۳۰۹۰ مترمربع است و زیر بنای اصلی آن چیزی در حدود ۱۷۹۲ مترمربع تخمین زده شده است. نام این بنا از تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۶ با شماره ثبت ۱۸۶۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و به عنوان یکی از جاذبه های اصلی همدان به شمار می رود. منبع

  راهنمای خرید:
  • توجه داشته باشید که فقط 5 بار و به مدت 24 ساعت قادر به دانلود این فایل می باشید و پس از آن لینک دانلود از بین خواهد رفت.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.