وکتور آتشگاه اصفهان


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۳۰ تیر ۱۳۹۹
نوع فایل
zip
حجم فایل
1 مگابایت
تعداد صفحات
Ai , Eps
تعداد بازدید
2372 بازدید
۱۵,۰۰۰ تومان ۹,۰۰۰ تومان

دانلود وکتور آتشگاه اصفهان

شما می توانید از این وکتور ( وکتور آتشگاه اصفهان) در ابعاد بسیار بزرگ برای کارهای گرافیکی مثل موشن گرافیک ها، پوستر ها، بنر ها، بروشو ها  و انواع طرح های گرافیکی خود استفاده کنید

دانلود وکتور آتشگاه اصفهان
دانلود وکتور آتشگاه اصفهان

 

آتشگاه اصفهان از بناهای تاریخی شهر اصفهان و از یادگارهای ایران باستان است. این بنا بر بالای کوه آتشگاه در ۸ کیلومتری غرب اصفهان و به فاصله ۲ کیلومتر بعد از منارجنبان و نزدیک رودخانه زاینده رود واقع شده است.

باستان شناسان ، زمان ساخت این بنا را به دوران ساسانی یا پیش از آن نسبت داده اند. آتشگاه اصفهان به عنوان یکی از سه اثر قدیمی که از دوران باستان به جا مانده ، شناخته می شود. از نظر وسعت، این مکان سومین اثر موجود در شهر اصفهان بوده و یکی از ۷ آتشکده بزرگ ایران در زمان قباد ساسانی می باشد.

تپه آتشگاه، از جنس سنگ های رسوبی است. تراز پایینی آن در ارتفاع ۱۶۱۰ متر از سطح دریا و فراز آن در ارتفاع ۱۷۱۵ متری از سطح دریا واقع شده‌ است. بنای آتشگاه، آتشدانی بزرگ و مدور با دریچه‌های متعدد است. این ساختمان از خشت های گلی خام به طول و عرض ۴۰ سانتیمتر و قطر ۱۴ سانتیمتر ساخته شده و مصالح ، خشت ها، گل و سنگ ریزه و نی های ساحل زاینده رود هستند.

پایه های بزرگ و خشتی بنا تقریبا از میانه تپه آتشگاه آغاز شده و در بالا به ستون هایی محکم تبدیل می شدند که در گذشته اتاق هایی نیز روی آنها قرار داشته است. در بالای تپه ، بنایی گرد وجود دارد و جز آن هیچ بنایی بلندتر ساخته نشده است. این بنا دارای ۸ گوشه بوده و در هر گوشه یک پنجره هم رو به بیرون قرار داده شده است. گفته می‌شود موبدان زرتشتی، آتش مقدس را درون این اتاق قرار می داده اند.

منبع

  راهنمای خرید:
  • توجه داشته باشید که فقط 5 بار و به مدت 24 ساعت قادر به دانلود این فایل می باشید و پس از آن لینک دانلود از بین خواهد رفت.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.