وکتور چهل ستون


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۱۸ تیر ۱۳۹۹
نوع فایل
zip
حجم فایل
4 مگابایت
تعداد صفحات
Ai , Eps
تعداد بازدید
2564 بازدید
۱۰,۰۰۰ تومان ۹,۰۰۰ تومان

دانلود وکتور چهل ستون

شما می توانید از این وکتور ( وکتور چهل ستون) در ابعاد بسیار بزرگ برای کارهای گرافیکی مثل موشن گرافیک ها، پوستر ها، بنر ها، بروشو ها  و انواع طرح های گرافیکی خود استفاده کنید.

دانلود وکتور چهل ستون
دانلود وکتور چهل ستون

 

کاخ چهل ستون اصفهان

کاخ چهل ستون اصفهان از بناهای تاریخی استان اصفهان در ایران است.در ساختمان موجود مرکزی کاخ چهل ستون، تغییراتی کلی داده شده است و تالار آئینه،تالار ۱۸ ستون،دو اتاقی بزرگ شمالی و جنوبی تالار آئینه،ایوان های طرفین سالن پادشاهی و حوض بزرگ مقابل تالار با تمام تزئینات نقاشی و آئینه کاری و کاشی کاری دیوارها و سقف ها افزوده شده است.
اگرچه انعکاس ستون های بیست گانه تالارهای چهل ستون در حوض مقابل عمارت، مفهوم چهل ستون را بیان می کند،ولی درحقیقت عدد چهل در ایران کثرت و تعدد را می رساند و، وجه تسمیه عمارت مزبور به چهل ستون به علت تعدد ستون های این کاخ است.

بسیاری از محققان وجه تسمیه کاخ را انعکاس تصویر بیست ستون بر استخر زیبا و بزرگ عمارت می دانند و عده ای نیز واژه چهل را به نشان تعداد زیاد ستون ها می دانند. (عدد چهل در ادب فارسی نشانگر تعدد و کثرت است) و به روایتی این کاخ ابتدا چهل ستون داشته تا اینکه در بیست و یکم رمضان ۱۱۱۸ ه.ق بر اثر سانحه آتش سوزی بیست آن از بین رفته و اکنون آثار سوختگی در غرب عمارت دیده می شوند.

معماری این کاخ ترکیبی از هنر معماری چینی و ایرانی و فرنگی است.عمارت چهل ستون مشتمل بر یک ایوان اصلی (بزرگ) به طول ۳ متر و عرض ۱۷ متر و ارتفاع ۱۴ متر رو به شرقی ساخته شده است.ستون های ایوان هشت ضلعی از جنس چوب چنار و کاج است.

چهار ستون وسط بر روی چهار شیر سنگی قرار دارد. طراحی آنها به گونه ای است که دو شیر با یک سر نشان داده می شود. از دهان چهار شیر جلو،آب به درون حوض می ریزد. تالار مرکزی کاخ اختصاصی به مهمان خارجی و شخصیت های کشورهای دیگر داشته است.  منبع

  راهنمای خرید:
  • توجه داشته باشید که فقط 5 بار و به مدت 24 ساعت قادر به دانلود این فایل می باشید و پس از آن لینک دانلود از بین خواهد رفت.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.