وکتور برج سه گنبد ارومیه


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۱۳ شهریور ۱۴۰۰
نوع فایل
zip
حجم فایل
1 مگابایت
تعداد صفحات
Ai , Eps , jpg
تعداد بازدید
860 بازدید
۲۵,۰۰۰ تومان ۱۹,۸۰۰ تومان

دانلود وکتور برج سه گنبد ارومیه

شما می توانید از این وکتور ( وکتور برج سه گنبد ارومیه) در ابعاد بسیار بزرگ برای کارهای گرافیکی مثل موشن گرافیک ها، پوستر ها، بنر ها، بروشو ها  و انواع طرح های گرافیکی خود استفاده کنید.

سه گنبد ارومیه
وکتور سه گنبد ارومیه

 

یکی از مکان های تاریخی ارومیه جاذبه های تاریخی وکتور برج سه گنبد ارومیه (Three Dome Tower) است. این برج به آرامگاهی ۸۰۰ ساله از زمان سلجوقیان تعلق دارد و با معماری جالبش از گنیجنه های ارزشمند تاریخی به حساب می آید. سه گنبد تا قرن نوزدهم چندان مورد توجه قرار نداشت تا این که با گذشت زمان و پیشرفت علم و هنر معماری، بنا و طراحی این برج توجه ها را به خود جلب کرد.
برج تاریخی سه گنبد در ارومیه در سال ۵۸۰ هجری قمری در جنوب شرق شهر ارومیه بنا شد و امروزه با گسترش یافتن شهر ارومیه، در بافت مرکزی شهر قرار گرفته است. در اطراف این برج حریمی ساخته شده تا بنا و تزئیناتش در برابر هرگونه بلا و حادثه مصون بماند. درواقع برج سه گانه یک آرامگاه استوانه ای است که از دوره سلجوقیان به جا مانده و از سنگ و آجر ساخته شده است. حدود ۶.۳ متر از بنا از قسمت پایین پوشیده از سنگ های تراش خورده خاکستری است و ادامه آن تا بالای بنا با آجرهای چهارگوش پوشش یافته است.

سه گنبد یک برج مدور است که در سال ۵۸۰ هجری توسط منصور بن موسی ساخته شده است و با وجود این که این برج به دوره سلجوقیان تعلق دارد، ظاهر و شیوه آجرکاری اش به برج های دوره طغرل شباهت دارد. با این حال طبق شواهد و پژوهش ها این برج متعلق به قرن ششم می باشد. معماری بنای سه گنبد به معماری دیگر مقبره های دوره سلجوقی شباهت زیادی دارد و بنابر حکایت ها در گذشته یک بنای دیگری که متعلق به دوره سلجوقی بوده، در این محل وجود داشته و پس از حمله اعراب از بین رفته است. هرچند، مدرک قطعی و معتبر برای اثبات این موضوع در دست نیست. منبع

  راهنمای خرید:
  • توجه داشته باشید که فقط 5 بار و به مدت 24 ساعت قادر به دانلود این فایل می باشید و پس از آن لینک دانلود از بین خواهد رفت.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.